Kad Dacia Lodgy, jednovolumen sa sedam sjedala, početkom listopada stigne na hrvatsko tržište, trenutno aktualni povoljni obiteljski automobili dobit će ozbiljnu konkurenciju. Jer, malo tko za 80.000 kuna - koliko bi trebao koštati kod nas - nudi takvu prostranost i funkcionalnost automobila dugog 450, širokog 175 i visokog 168 centimetara.
Umjesto rabljenog auta
Lodgy je kreiran za obitelji koje obično kupuju rabljena vozila, jer im treba višenamjenski automobil a ne mogu za njega izdvojiti puno novca. Razvijen na Loganovoj platformi - poznatoj po robusnosti, pouzdanosti i dugotrajnosti - Lodgy nudi dimenzije jednovolumena iz C segmenta po cijeni manjeg modela, iz nižeg segmenta. Zadržao je osobine zbog kojih kupci diljem svijeta cijene Daciju - robusnost, izdržljivost, dobru vrijednost za uloženi novac - no Lodgy je ujedno prvi predstavnik nove generacije vozila Dacia. Njegov interijer nije iskopiran iz starijih modela marke. Izgleda puno bolje, a novo uređenje unutrašnjosti odaje i da je proizvođač poradio na kvaliteti, kako materijala, tako i završne obrade.
Centrala konzola, kao i sama instrumentna ploča, djeluju bogatije. Također, pojedine elemente opreme do sada nije bilo moguće naći u nekom Dacijinom modelu. Primjerice, Lodgy po cijeni od 430 eura opcijski nudi multimedijalni sustav Media Nav sa zaslonom od 7'' osjetljivim na dodir koji uključuje navigaciju, radio, povezivost i Bluetooth, a u ponudi su i parkirni senzori.
Udobnost i svestranost novog modela isprobali smo na grubim prometnicama Maroka, zemlje u kojoj se Lodgy i proizvodi. Poput brata Dustera, neravnine guta bez imalo muke, bez da ih pet ili sedam putnika - ovisno o izvedbi - u kabini osjete. Zvučna izlolacija 30 je posto bolja u usporedbi s ostalim modelima game Dacia, a bolji je i klimatizacijski sustav jer zrak uspijeva ravnomjerno distribuirati i u treći red sjedala. Ovisno o broju aktivnih sjedala, prtljažnik može primiti do 2617 litara prtljage. Ako je u upotrebi svih sedam sjedala, razumljivo, prtljažnik je samo simboličan - 207 l.
Pet i šest stupnjeva
U početku, Lodgy će se nuditi s tri motora: 1,6 benzincem sa 85 konjskih snaga, te dizelskim 1,5 dCi sa 90 odnosno 110 konja. Živahan već od niskih okretaja, dizelaš je u obje izvebe dobio potpis „Dacia eco2", jamstvo niske potrošnje i niske emisije CO2. Na stotinu prijedenih kilometara troši 4,2 odnosno 4,4 litara.
Slabiji je uparen sa 5-brzinskim ručnim mjenjačem, dok u snažnijem prijenos ima šest stupnjeva. Gamu će ubrzo upotpuniti i novi motor 1,2 TCe 115 koji je uveden na vozilima Renault Mégane i Renault Scénic. Kupcima u Hrvatskoj na raspolaganju će biti u tri razine opreme, a Lodgy dolazi s trogodišnjim jamstvom (100.000 km).